Kort om Holbæk Roklub
mandag, oktober 4, 2010, 10:40 AM - Aktuelt
Holbæk Roklub er stiftet d. 10. juni 1886, og er dermed en af Holbæk's ældste sportsforeninger og landets 5. ældste roklub.

Holbæk Roklub ejer selv klubhus og alt bådmateriel. Alle aktiviteter og drift af klubben er drevet af medlemmerne. Ingen bliver betalt for deres indsats, undtagen den ugentlige rengøring i klubhuset.

Holbæk roklub er medlem af DFfR (Dansk Forening for Rosport) www.roning.dk og derigennem også medlem af DIF (Danmarks Idræts Forbund)

Klubbens bestyrelse vælges på klubbens ordinærer generalforsamling i februar måned ifølge Klubbens love.

Klubbens bestyrelse består af:
- Formand
- Næstformand
- Kasserer
- Daglig-rochef
- Langturs-rochef
- Materialeforvalter
- Ungdomsleder
- 2 Suppleanter

Som medlem af Holbæk Roklub er man medejer af klubben (klubhus, både og alt andet i klubhuset) og man er derfor forpligtiget til at passe på og deltage i vedligeholdelse af klubbens hus og bådmateriale. Medlemmer skal overholde klubbens Reglement